//
you're reading...
Cum mă las de fumat?, Program

ETAPA 1: PREGĂTIRE >> Prima săptămână fără țigară


Prima săptămână fără țigară poate să fie un chin… sau poți să faci cumva să treacă mai ușor. Prin urmare, trebuie să-ți planifici momentul, în funcție de ceea ce știi că se poate întâmpla. Astfel:

Ce se întâmplă în primele 72 de ore de la ultima țigară?

  • În 20 de minute tensiunea revine la normal. Da, asta se întâmplă după fiecare țigară, numai să reziști 20 de minute fără să fumezi!
  • În 8 ore (da, după un somn bun) nivelul de monoxid de carbon din sânge se înjumătățește. Nivelul oxigenului revine la normal.
  • În 48 de ore devii mai puțin predispus la un atac de cord. Nicotina este eliminată complet din organism, nu însă și dependența – cei mai mulți dintre cei care se lasă de fumat cedează după 48 de ore, deoarece simptomele sevrajului nicotinic sunt foarte puternice. Dar, cum după 48 de ore gustul și mirosul redevin simțurile tale (adică la normal), poți (și e recomandabil în primele zile) să bagi în gură un fursec sau o alună, în loc de țigară. Nu-i nimic dacă iei un kil, două. O să le dai jos.
  • În 72 de ore plămânii încep să se simtă mai bine (și se relaxează) și parcă mai prinzi puteri.

Primele 3 zile de la ultima țigară sunt cele mai importante!

Dacă treci fără să cedezi peste primele 72 de ore, ești pe drumul cel bun!

Planificare:

  • Planifică-ți-le pentru weekend, în așa fel încât să poți să te închizi în casă și să dormi sau să ronțăi sticksuri la televizor sau cu o carte, fără să te agreseze fumătorii cu eterna frază “lasă prostiile și ia de aici o țigară!
  • Nu te lăsa de fumat în perioade de stres (sesiune, probleme emoționale, despărțiri, perioade foarte aglomerate la muncă).
  • Nu te lăsa de fumat când pleci în concediu. Îți strici concediul și e foarte posibil nici să nu-ți reușească și să îți pierzi motivația (iar asta se construiește cel mai greu!)
  • Fă-ți provizii de chestii cu puține calorii, care se pot ronțăi: sticksuri, crackers, fulgi de porumb, pufuleți, popcorn pentru preparat la microunde, morcovi, castraveți, mere.

Ce faci în primele 72 de ore de când te-ai lăsat de fumat?

  • Cheamă-ți în vizită prieteni nefumători – te vor susține!
  • Ține la îndemână o sticlă cu apă plată și bea din ea încet, cu înghițituri mici, de fiecare dată când ai vrea o țigară.
  • Amână momentul! Dacă simți că te ia un chef nebun de aprins țigara, spune-ți OK, dar peste 5 minute. Și pune un cronometru să te anunțe. Până trec 5 minute, de obicei, trece impulsul.
  • Fă ceva cu mâinile: desenează, tricotează, pictează, fă prăjituri, fă curat, calcă, spală-te pe dinți, sortează monede! Orice! Numai nu fuma!
  • Nu sta la calculator, dacă obișnuiai să fumezi cu nasul în ecran! O să ai “pofte” multe și dese!
  • Scrie! Scrie! Scrie! Scrisul eliberează tensiunea, ajută la calmarea nervilor, te ajută să-ți faci ordine în gânduri și să analizezi ce simți.
  • Intră pe Forumul StopFumatul.ro și vorbește cu cei care se lasă de fumat! E mai ușor atunci când ai sprijin!

Dacă ți-a plăcut ce ai citit, nu uita să dai mai departe linkul! Ajută-ți prietenii să se lase de fumat!

Advertisements

About Alina Voinea

Web design & development since 2000.

Discussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Să facem mișto de grași | Litere si cifre - January 30, 2012

Tu ce crezi despre asta? Comentează!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: